03 June 2011

Mukhayyam Ilmi

Haha,
macam-macam yang berlakuu masa mukhayyam ilmi ni
Banyak pengalaman yang baru. (erk rsenyer 2 je)

1- tidur di rumah kawan
muahaha..
Hohoho
bukan senang dapat peluang nih..
Okeh, begini
memula ain dengan main cadang tak nak balik rumah
sebab takut 'bajet lari'
kami pun senaraikan budak yang boleh ditumpangkan
antaranyer ~ Fitriah
~ Nurul syafiqa
~ Siti Nor Syafikah

Fitriah dengan syafiqa terpakse dibatalkan dengan alasan
Takut ayah Fitriah garang sangat. nurul syafiqa kereta dah penuh..
Pilihan syafikah ni kira yang terbaik sebab kitorang tak perlu menjaga aurat. Hal ini demikian kerana kitorang dapat rumah asing dengan keluarga syafikah. Bestkan!
3 hari 2 malam di sana.. Sangat seronok.. ad tragedi di sebalik keseronokan

1. tragedi 1

ain : Pikah, aku teringin nak naik motor
Syafikah : Kau reti ker?
ain : kau ajarlah.. setakat naik, aku reti.. tapi bawa, tak.
syafikah : nanti aku tanya mak aku dulu.
ain : ok.
5 minit kemudian
syafikah : Eh, fiq hantar mesej..
Mai : dia cakap apa?
syafikah :dia kata fawwaz jatuh motor. luka kaki dan siku.
(fawwaz menumpang rumah seppupu Fiq)
ain : (erk.. tak jadilah nak belajar naik motor.)

2. tragedi 2

tepat pada jam 1 pagi, ain namapak mai bangun pergi ke tandas..
"lantaklah dia" Bisikku dalam hati.
2 pagi- ain sakit perut.. tapi tahan.. Tidur dalam keadaan sujud (qiamullail)
3 pagi - tak tahan.. kejutkan syafikah teman ke tandas..
3.37 pagi - kene lagi.. pergi tandas seorang diri. kesian diorang nanti kang.
5 pagi - nampak mai ke tandas lagi.
6 pagi - nampak Syafikah supandi pyla ke tandas.
6.30 pagi - solat subuh berjemaah..
(rupa-rupanya, kami cirit birit. )
Huhuhu

Okeh tu saja tragedi dia..
Pangalaman kedua pula. kali pertama naik bas luar.
Excited, mintak menumpang 'bakal ayah mertua saya'


yeah, bertolak ke stesyen bas.!



bakal ayah mertua saya.. haha


okeh. Selamat bercuti.. =)


No comments:

Post a Comment

Awak comment saya sayang.. =)