25 November 2011

Jangan gaduh-gaduh nanti kena kahwin..

Aik, kena kahwin..
Relaklah dulu.. aku baru 15 tahun.. Muda lagi.. (ada aku cakap sekarang ke?)
Ok, tak kisahlah.. samung ke topik asal..

Jangan Gaduh- Gaduh Nanti kena Kahwin
Soofiyah terfikir 3 perkara..

1-Kena kahwin.. Selama ni aku pernah gaduh dengan 10 orang lelaki.. Maksudnya nanti aku kahwin dengan 10 orang lelaki ke?(kahwin.. cerai.. kahwin.. cerai..)
Wau, kena kahwin 10 kali.. Gilak!!! Larilah bajet parent kalau macam tu..
Yalah, untuk serang anak dah kena buat 10 kali pelamin..
hantaran korang 5-7 dulang.. 5 x 10 =50
baju kahwin..
Kenduri kahwin..

Tu baru sorang anak..Macam mana kalau korang ada ramai adik beradik..
tak ke naya tu namanya...
Kalau macam tu, jangan gaduh dengan mana-mana lelaki.. kalau nak gaduh pun dengan sorang aja... Supaya nanti korang kahwin dengan sorang lelaki aja..(tu pun kalau korang tak nak menyusahkan parents)
2-Kalau macam tu kita kena gaduh dengan orang yang kita suka.. Baru kita boleh kahwin dengan dia.. (Happy ending) ^_^
Amboi-amboi.. tu gedik namanya.. Nak gaduh dengan orang yang kita suka konon..
Cakap ajalah korang nak tarik perhatian dia..
Nyampah aku..
dan paling sadisnya

3- Aku selalu gaduh dengan budak perempuan...??
Bahaya ni.. Tak boleh nak komen apa- apa..

'Jangan gaduh=gaduh, nanti kena kahwin'

Grr... Soofiyah tak boleh terima statement ni....
Tak boleh terima? Kenapa?
Mestilah sebab soofiyah tak pernah alami benda ni tau sebab tak pernah jumpa manusia yang dah pernah alami benda ni.. melainkan dalam novel..
(Yelah, aku baru 15 tahun.. tahun depan 16 tahun.. =))

Orang tua-tua selau cakap benda ni kan?
Tapi kenapa?
Manalah aku tahu, aku baru 15 tahun tahun depan 16 tahun.. Aku muda lagi
Masih tak memahami jiwa orang tua.. Haha.. ok
Tak kisahlah tua ke muda ke..

Ok, soofiyah rasa motif diorang cakap macam ni sebab tak nak orang bergaduh saja, kan?
lagipun siapa yang nak kahwin dengan orang yang kita benci...
So, think it positive..

tapi satu yang kita kena tahu.. Kita akan senang nampak perangai seseorang tu masa kita bergaduh dengan dia..
Wait.. wait.. wait..
korang faham tak apa yang soofiyah nak sampaikan malam ni?

Hmm...
Actually tak ada apa-apa yang nak disampaikan pun..
Just nak cerita..
I've got a quite attractive statement but don't know what to describe about it.. ok?

Anyway, thanx to Balqis Azhar..
kau wall aku, aku tertarik pula dengan statement yang kau bagi tu.. Tapi tak tahu nak cerita pasal apa.. Haha ^_^

Anyway, I'm sorry for my shortcomings.. ^_^

p/s: Esok aku nak fly.. dalam 3 hari kot aku tak jenguk blog ni.. Korang tolong tengok-tengokkan ye..=)





No comments:

Post a Comment

Awak comment saya sayang.. =)