04 November 2011

Kem: Indahnya Islam

Memula ragu-ragu.. Nak cerita ke tak nak cerita.. Akhirnya soofyah buat keputusan.. nak tak nak kena cerita juga.. macam tu jugak dengan korang nak tak nak kena baca jugak!! Haha Padan muka siapa suruh buka blog soofiyah..

Nak dipendekkan cerita, Soofiyah ini telah dilantik menawarkan diri menjadi urusetia kem yang berlangsung selama 2 hari ini. Satu hari untuk pelajar sekolah rendah 1 hari lagi pelajar sekolah menengah.. memang penat sangat.. malam tu kitorang tak prep.. Best! Haha

Soofiyah bukan sahaja urusetia malah menjadi fasilitator untuk bebudak sekolah rendah tetapi helpers untuk sekolah menengah.. Yalah, klau kitorang jadi fasilitator sekolah menengah ada ke yang nak dengar cakap kitorang.. Sume buat ikut otak sendirilah yerk..



Masa tengok bebudak tuh terkejut sangat.. Kenapalah mereka ni comel sangat.. Siyes! Comel sangat2..


Soofiyah memang jadi urusetia merangkup menjadi pengedar dadah makanan alias makcik kakak kantin / dm untuk bebudak tuh.. kesian budak nih jadi mangsa cameraman.. Sorrylah, dik! Akak memang suka tengok kamera.. hahaha


Yang ini masa fasilitator diperkenalkan.. Memula soofiyah dapat group nombor 7.. Pastu bila soofiyah dapat tahu group 7 tu group lelaki soofiyah terus minta tukar group dengan Luqman, dapatlah group 12.. Malulah Soofiyah dapat group lelaki walaupun budak kechik .. nanti tak pasal-pasal kena ngorat siapa yang susah.. Anak dara mak oranglah... Haisy.. Haru..


Hah, inilah group soofiyah.. Kitorang dikehendaki membuat sebuah rumah untuk menggambarkan cara kta solat dengan menggunakan 3 kotak plastesin ( tak reti eja) beberapa batang lidi dan cupboard.. Soofiyah ni dahlah tak kreatif.. Nak tengok apa jadi dengan rumah kitorang?
Ish malulah nak tunjuk...
Nak tengook jugak?
Jap .. ermm....
Okeyh.. ni dia..




Hah senget.. lantak kolah.. cantik ke tak cantike asalkan ada bentuk rumah... kan? Ok, itu sahaja nak cerita.. pasal budak sekolah menengah malas.. Menyakitkan hati..

Daaa....

No comments:

Post a Comment

Awak comment saya sayang.. =)