19 November 2012

Menangislah di bahuku

Bismillahirrahmanirrahim,
Assalammualaikum dan salam satu Malaysia





Terima kasih kepada sahabat, Syafiqah Jasni
Kongsi lagu ni waktu soofiyah tengah sedih..
Terharu.. :')

Dalam post ni soofiyah nak appreciate sesiapa yang sudi jadi sahabat soofiyah

Saya ada sahabat,
Saya ada sahabat bernama Izzatie
Yang sudi mengisi kehidupan saya,
Gelak saya tangis saya diisi bersama dia,
Saya ada sahabat bernama Izni,
Yang sentiasa disebelah saya menyokong saya,

Saya ada sahabat bernama Syafiqah Muhammad,
Yang sudi bantu saya leraikan kekusutan,
Yang sudi menenangkan hati saya,
Saya ada sahabat bernama Khairunnissa',
Yang sabar melayan kerenah saya

Saya ada sahabat bernama Anis Amirah,
Yang mengajar erti sahabat yang sebenar,
Saya ada sahabat bernama Azlinie,
Yang mengajar saya apa erti perjuangan,
Saya ada sahabat bernama Maizatul Akma,
Yang jauh di mata tapi dekat di hati,
Saya ada sahabat bernama Fitriah,
Yang selalu mengingatkan ketika saya alpa,

Saya ada sahabat bernama Maiesyah Najibah,
Kawan yang paling 'sweet' yang saya ada,
Saya ada sahabat bernama Amirah Syahirah,
yang selalu menadah telinga untuk saya,

Saya ada sahabat bernama Syafiqah Jasni,
yang sudi menghulurkan bahu untuk saya,
Saya ada sahabat bernama Fatin Nadhirah,
Tempat saya berkongsi masalah,
Saya ada sahabat bernama Balqis,
Yang tak jemu mengingatkan saya tentang hakikat kehidupan yang sebenar,
Yang sudi mengajar saya mematangkan diri
Saya ada sahabat bernama Nurul Hanna,
Yang sudi bersama ketika saya susah,
Dan pergi ketika saya senang,
Tapi saya nak susah dan senang saya bersama dia,

Saya ada sahabat bernama Afrina,
Yang mengajar saya erti tanggungjawab,
Saya ada sahabat bernama Syafiqa,
Melalui dia saya belajar erti cinta sejati,
Saya ada sahabat bernama Syafikah,
Orang yang saya sayang tanpa alasan..

Terime kasih sudi mengisi hati aku
Walau kau tak menyayangiku
Aku tetap sayangkanmu..=D

Dari Miqdam bin Ma'di Kariba r.a, Nabi SAW bersabda :
إِذَا أَحَبَّ الرَّجُلُ أَخَاهُ فَلْيَخْبِرْهُ أَنَّهُ يُحِبُّهُ
Maksudnya : “Apabila seseorang mengasihi saudaranya, khabarkanlah kepadanya bahawasanya dia mengasihinya”.


notahatihawa: ini bukan sajak ok..

8 comments:

  1. kecik hati aku menjadi antara orang terakhir disebut.

    aaaaaa*menangis*

    ReplyDelete
  2. Balqis Azhar tumbuk kang..! ak bersusah payah nak gebirakan kau, kau menangis pulak.. sob.. sob..
    Az Meeda In Sya Allah

    ReplyDelete
  3. sabda Nabi : tidak dikira beriman sebelum dia mengasihi saudaranya..

    wallahua'lam :)

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah, mempunyai kawan-kawan yang baik yang sentiasa di sisi, semoga persahabatn itu kekal hingga keakhirnya...

    ReplyDelete
  5. waaa...gmbira di-appreciate cmni <3 ..thanks soofiyah ^^

    ReplyDelete

Awak comment saya sayang.. =)